Greetings from the worst "bloggare" ever...

Har inte ens en dålig ursäkt för att inte ha skrivit på...flera dagar. Hur det går med mitt glamorösa hemmafru-liv? Jo tack... i måndags gick jag och lade mig kl 16.00. Igår och idag har jag skrivit, tittat på Pride and prejudice (Colin Firth: aj lav jo!!!) med ett fånigt leende på läpparna och försökt hålla nyårslöftet att äta bättre mat (=mer fiber, frukt o grönt.)

På tal om det senare så läste jag i en mattidning att man rekomenderade ett dagligt intag av frukt och grönt vid fem tillfällen (eller om det var fem grönsaker/frukter. Lite oklart där...) I snitt äter jag nog frukt/grönt vid 3 tillfällen per dag. Det vill säga innan nyårsafton 2006. Idag äter jag frukt/grönt fem gånger per dag och det må hända vara väääldigt nyttigt. Men vad ingen talar om när de rekomenderar denna diet (inte ens tanten i "Du är vad du äter" som uppenbarligen lever på broccoli och mungobönor) är att man blir rejält   gasig i magen, to put it mildly.  I klarspråk: jag släpper ut mer gas än en pipeline från Ryssland. Inte speciellt sexigt eller glamoröst. Kan det vara det som gör att maken inte känner sig så romantisk just nu? Kanske... eller så är det mina urtvättade mysbyxor med gällivarehäng ner till knäna som inte funkar för honom.

Nej, nu ska jag ta en apelsin till och gå in i gaskammaren (sovrummet) där fönstret står på vädring dygnet runt.

Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback