Tråååkig dag med snoriga barn

Gaaaaah! Nu är jag rejält less på
1) snor och förkylningar
2) griniga, uttråkade små barn (som inte förstår hur deras heeemska mamma kan tvinga dem att vara inomhus när det är snö ute. Åtminstone storebror.
3) att se min trötta, osminkade nuna stirra håglöst in i spegeln och för ett ögonblick tro att det är en tvättbjörn som stirrar tillbaka från andra sidan. Snacka om att sömnbristen satt spår.

Men HALLÅ! Desperate housewives, varför har ni aldrig sådana här dagar? Snacka om förvrängd verklighetsbild (vad är så desperat i deras glammiga, vältränade, designerklädda, sexiga liv? Hela serien är ett hån mot alla hemmavarande föräldrar! Kom hem till mig ska ni få se en RIKTIGT desperat hemmafru- and it aint gonna be pretty!!!)

Läste i någon blaska att desperate housewives skapat en anorexi-epedimi bland medelålders kvinnor i USA. Själv käkar jag mest fluffins hela dagarna. Något kul måste man ju ha...

För att se positivt på det hela så är storebror feberfri ikväll, så imorgon kan vi nog kanske ta en sväng i pulkabacken. Det ger mig en god anledning till att tvätta håret och försöka snygga till mitt sorgliga anlete (i händelse av att man skulle stöta på någon homo sapiens från den civiliserade vuxenvärlden utanför vår lägenhet.) Dessutom ska jag bara äta morötter och broccoli hela dagen, så det så. Se upp Wisteria lane-nu laddar jag om!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback