7 saker om mig själv...

Inspirerad av min blogg-frände kan jag inte låta bli att reflektera över saker som präglat/präglar mig, som jag kanske borde skämmas över eller inte:

jag älskar att sjunga och gör det dagligen. I tredje klass blev vi testade för gehör och jag och killen som var bäst på allt i klassen hade bäst resultat. Det häpnadsväckande var dock att jag var bättre: jag hade absolut gehör. Det var dock inte lika viktigt då som det faktum att jag var lika bra som han som låg längst farm i matteboken. Hur det präglar min vardag? Om ni visste vad mycket falska toner som omger oss! Grrrrr...

Jag hatar min addiction till tidningsvärlden. Från dgen jag halkade in på TIDNINGEN på ett bananskal har jag varit fast som en riktig media-hooker. Jag säljer min själ för lite plats på sidan 6 mot förnuft och förstånd.

Jag drömmer om att sälja allt och flytta ner till Italien. Där vill jag odla grönsaker och hålla småbrukshushåll. Mannen är dock inte med på noterna...

Jag är (som Zofy)a sorry excuse of a feminist, åtminstone om musiksmaken räknas. Mina favoriter i musikvärlden är nämligen uteslutande självgoda
mansgrisar:
Thåström. Lundell, Plura och Dave Gahan. Något med dessa män får min värld att gunga (men i smyg eftersom det känns skämmigt..)

Jag vill inte vara karriärmänniska men har halva foten inne på en biträdande rektorstjänst. Vill inte men vet inte om jag kan tacka nej med en chef som inte accepterar nej som ett svar.

Har en färdig novellsamling som ska skickas in när pretto-genen satts ur spel och risken för att tappa ansiktet inte känns så farlig längre. Om tjugo år vill säga...

Har en medelåldersinsikt att mitt liv har annat fokus än för bara 5 år sedan. Idag älskar jag att odla tomater på balkongen, att lyssna på Madame Butterfly på högsta volym, att handla krav- och rättvisemärkt och att stå timmar vid spisen en lördag för att bjuda familjen på Svartrotssoppa med trattkantarellfräs, lamminnerfilé med karameliserade rödbetor och rödvinsky och vit romchokladsoppa istället för att sippa Cosmopolitans på Spybar. Medelåldern är ljuvlig...?

Kommentarer
Postat av: Inga M

Vänta tills Du blir gravt medelålders och barnen har flyttat. Du kommer inte att tro det, vilken semester! Det är bara att luta sig tillbaka och njuta av tillvaron och göra precis bara det man vill.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback