sommarlov med bad och sol...

sommarlov liksom i fjol. Och tänk, varje år är det lika svårt att fatta att man gått i mål igen. Jobbade min sista dag i torsdags och gick hem med känslan av att jag glömt något. I fredgas lämnade jag ungarna på dagsi och cyklade sedan in till city (Aj lav att bo nära stan!!) för att hetsshoppa sommarkläder. Lyckan var gjord när jag upptäckte att sommarrean startat samma dag och alla kläder som jag var ute efter reades ut till halva priset. Fullastad med kassar och mer pengar på fickan än vad jag budgeterat för tog jag cykeln ner till Strandvägen för att fira med en glass och solgass på kajkanten. Fattade fortfarande inte att jag var ledig. På riktigt... Kom hem och drog på mig löparskorna för en tur runt årstaviken. Sprang i nästan en timme och hamnade helt otippat mitt i en hagelskur (aj!)innan jag trött och dyngsur staplade in i lägenheten. Fattade fortfarande inte att jag var ledig. På riktigt alltså... På kvällen grillade vi och jag käkade världens godaste hemkörda potatissallad tills magen stod i fyra hörn. Först när den obligatoriska sommarlovsskumpan hälldes i glasen fattade jag att nu, nu jäklar var jag ledig PÅ RIKTIGT! Bestämde mig för att fira omgående med att börja läsa sommarens första semesterroman (Caipirinha med döden denna gång) och somnade som en starndad vitval efter tre minuter. Nu är jag alltså ledig på riktigt. Åtta sköna veckor. Ska fira hela första veckan med att storstäda hela hushållet efter ett års negligering. Suck...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback