Long time no blogg

Long time no blogg



men nu har det äntligen börjat att ljusna på arbetet och jag har (believe it or not) tid över att skriva inlägg. Hm... något jag ska försöka fortsätta med. Annars har det varit lugnt det senaste halvåret. Inga större svängningar på det privata planet mer än insikten att storkillen börjar bli just...stor. Till hösten startar 6-års och skolan. Han läser och räknar av eget intresse och har lärt sig det helt själv med lite input från dagis (nej, var det en sak jag som språklärarmamma lovade mig själv så var det att INTE pusha barnen i den riktningen, so I'm not to be blamed!!)

På jobbfronten är det mer nyheter av det roliga slaget. Ska bli pedagogisk ledare för mitt arbetslag nästa år vilket inneburit en del klirr i lönekuvertet men framförallt på meritlistan. Massa fortbildning blir det också vilket jag hoppas ska bli en bra investering för framtiden.

Om två veckor börjar sommarlovet och då bär det av till danska västkusten och sedan Legoland. Storkillen har redan börjat tjata om sina maneter som han ska stoppa i en hink och ta med hem. Brrr...

Nej nu ska jag ta och ögna igenom några utredande uppsatser innan det är dags för lite solstekning på skolgården...

Kommentarer
Postat av: Isidor

Välkommen hem!

2008-05-28 @ 13:55:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback