We´re going to Athens, baby...

Vilken skön morgonhälsning att få! Detta var de första ord som mötte mig på jobbet igår av min strålande glada kollega Marc. Hela skolan drar till Aten (tror att Marc var extra glad eftersom han är irländare och var rädd att resmålet skulle bli Dublin.)

En skön vecka HELT för mig själv i västvärldens kulturvagga. Resan kommer gå i historians, litteraturens och konstens tecken, med många intressanta resor och studiebesök inplanerade. Dessutom har kommunen lyckats få en deal med ett riktigt lyxigt hotell nära beachen, men ca 1, 5 mil från stan. Dock finns bra transportmedel.

Ska dedssutom lägga till 1000:- extra för att få stanna tre dygn till. I can't wait...

Kommentarer
Postat av: Zofy

Oj, så kul! när åker ni? jag ska också ev. till Athen i mars ngn gång....

Postat av: Milla

Vi åker den 10 juni. Ska bo i Glyfada. Lääängtar efter lite sol och värme och egen tid eftersom jag tänkt ha barnen hemma hela sportlovet och påsklovet, vilket ju är supermysigt men inte så mycket "semester". Ser mest fram emot att besöka Akropolis och Delfi (vilket är inplanerat...) och bara "kulturella" mig. Och så sol och bad förstås...och massor av vin!

2007-02-12 @ 13:56:01
URL: http://indra73.blogg.se
Postat av: Zofy

låter ju helt underbart en hel vacka i solen för sig själv......och T får ro båten därhemma...guess he is excited!!

2007-02-14 @ 12:24:12
URL: http://zofy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback